donderdag 3 september 2015

kriebels

Gisteren ging Naomi spelen. Samen met vier meiden hebben ze zich heerlijk vermaakt. Ze hebben zich uitgeleefd met verkleedkleren en hoeden en dekens en hutten. 

En 's avonds heeft pleegvader zich uitgeleefd op het haar van Naomi... Ik was er niet en de moeder van een van de meisjes belde. Haar dochter bleek luizen te hebben. Pleegvader heeft haren gewassen en er van alles in gesmeerd en gespoeld. Er staat ook een heel rijtje afro-spul. 

Er was lichte paniek. Want toen hij vlot de luizenkam tevoorschijn had gehaald en Naomi's zorgvuldig door mij gevlochten haar helemaal had losgemaakt, bleek een plastic luizenkam niet bestand tegen de enorme macht haar. Een gewone kam lukt al niet. Hij had van alles geprobeerd en er erg lang mee in de weer geweest.

Vanmorgen kwam ze uit bed met een enorme vierkante bult haar. Zo hard en stug dat ik het weer moest wassen en vanwege de tijd niet goed behandelen. Ze was op tijd en het zit weer zo'n beetje in model. 

Er is geen luis gevonden gelukkig. Ik geloof niet dat luizen houden van haar haar. Het zit te vol met smeerseltjes en veel te strak gevlochten. We houden het in de gaten. Dat vergeet ik zeker niet, want bij mij zijn de kriebels weer begonnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten