dinsdag 16 februari 2016

vervolg

De voogd heeft een goed gesprek met de school en met Rachid. Er worden zaken besproken en oplossingen bedacht. De doorwaakte nacht heeft Rachid bij zinnen gebracht. 
Dan komen ze hier. Ook hier een gesprek, want alles leuk en aardig maar wat moet ik met een wegloper? Daar kun je nu echt helemaal niets mee. 
Rachid belooft beterschap enzovoort. Reden van het weglopen was het examen en tentamen en werk. Ik suggereer dat het misschien meer een meisje was? Nee, hoe kom ik erbij. Voogd en Rachid ontkennen. Ik hou m'n mond, maar ben niet overtuigd. 

's Middags belt de moeder van het meisje. Of ik het weet van Rachid en haar dochter en dat ze hier niet blij mee is... Nou, ik ook niet. Zijn we snel eens. Ik beloof hem beetje bij huis te houden. Zij belooft het ook. 
Ik kan het niet laten om even 'zei ik het niet???' tegen Rachid te zeggen. Na twaalf jaar ken ik hem echt wel hoor.

De volgende dag komt Rachid thuis en is eindelijk weer geland. Hij is weer zo ik hem ken. Wel een ervaring wijzer. Het meisje had hem genegeerd en haar vriendin ook. En het was over, want als ze met Rachid bleef omgaan, mocht ze geen wifi meer thuis. 
En dat hakt erin. Dat het meisje waar hij zulke grote risico's voor nam, hem voor wifi bedankt, dat is wel heel hard. 

En gisteren vertelde hij dat ze ook al achter een ander aanloopt. Het zat niet zo diep de liefde bij haar. Ze is nog maar veertien. Bij Rachid ettert het nog wat na. Hij is nog maar zestien maar net iets gevoeliger. 

Deze week is hij braaf op tijd op school. Hij heeft een vierkant rooster. Heeft veel in te halen maar krijgt in die tijd extra hulp voor plannen en leren. Blijft er voor thuis niet veel huiswerk over. Hebben wij geen discussie 's avonds. Dat heeft de voogd geregeld. In zulke situaties is het heel fijn dat we het niet alleen hoeven te doen. Dat anderen meedenken en overnemen. 

Genoeg te beleven hier dus. We rollen van het een in het ander. Met als rustpunt de weekenden. Op een of andere manier is het hier al weken of maanden elke zaterdag en zondag erg gezellig. Iedereen is in de goede stemming. Dat geeft gelukkig veel energie. Die hebben we hard nodig. We moeten wel in balans blijven.

2 opmerkingen:

  1. Gelukkig is het weer wat rustiger. Wel heftig voor hemzelf ook... en hard, dat een meisje je laat vallen voor wifi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk dat je ondanks alle moeilijke dingen dan uit kan kijken naar de weekenden: de energie die je dan opbouwt heb je ook heel hard nodig hè? Geef je puber maar een extra knuffel hoor, want ook al is het kalverliefde, het kan toch maar gemeen zeer doen!
    sterkte hoor, en dankjewel voor je heerlijke manier van schrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen