woensdag 10 september 2014

Waarom een blog?

Bijna 20 jaar is pleegzorg mijn passie. Ruim 15 jaar is pleegzorg ons leven. Nu we afgelopen seizoen voor de 25e keer een kind mochten begroeten, vond ik het tijd worden mijn ervaringen op te schrijven. Er gebeuren hier in huis te veel mooie, grappige, ontroerende dingen om die zomaar te vergeten.

De kinderen die hier wonen en woonden zijn te bijzonder om er niet over te schrijven. Het zijn kinderen die mijn dag kleuren met hun vrolijkheid, hun spel, hun liefde, maar die ook het bloed onder mijn nagels weten te halen. Kinderen waar ik met verbijstering naar kan kijken. Verbijstering omdat ze in hun korte leven al zoveel hebben meegemaakt en toch de draad weten op te pakken. Verwondering omdat kinderen de kracht kennen van gewoon doorgaan en nieuwe kansen zoeken en pakken.

Pleegzorg is belangrijk op het moment. Pleegzorg is de oplossing lijkt het. Pleegouders zijn harder nodig dan ooit. Maar lijken ook moeilijker te vinden. Ik hoop door af en toe een kijkje in ons huis te geven, mensen te stimuleren om pleegzorg te overwegen.

1 opmerking:

  1. hoi
    wij zijn bezig om gezinshuisouders te worden in loondienst.
    Ik ga je blog volgen.

    BeantwoordenVerwijderen